Ontmoet Jezus en verenig samen

Verbonden met elkaar

Het geloof vieren

Streamen van vieringen

Alle vieringen die je hieronder in de agenda ziet, worden live gestreamd en kunnen thuis via de computer of tv met internetverbinding bekeken worden.

Om de viering te bekijken, kun je op onderstaande knop klikken. Je wordt dan rechtstreeks naar de uitzending geleid.

Ook kun je de app downloaden: Kerkdienst gemist.

Agenda vieringen

Donderdag 25 april

Zondag 28 april

• 09.30 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD. M.m.v. cantor.
  • 09.30 H. Moeder Gods: Communieviering. Voorganger: Ed de Kever. M.m.v. Kerkkoor.
  • 11.00 H. Martinus: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD. M.m.v. Weekkoor.

Dinsdag 30 april

• 09.00 OLV ten Hemelopneming: Gebedsviering. Voorganger: Parochianen.

Donderdag 2 mei

• 09.00 H. Martinus: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD / Ed de Kever.

Vrijdag 3 mei

• 09.00 H. Moeder Gods: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD.

Zondag 5 mei

• 09.30 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Norbert Schnell. M.m.v. Cecilia koor.
  • 09.30 H. Moeder Gods: communieviering. Voorganger: Ineke Leemput. M.m.v. Kerkkoor.
  • 10.00 Johanneskerk: Oecumenische viering. Voorganger: Ed de Kever / ds. Anton Rolfes.

Dinsdag 7 mei

• 09.00 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD.

Donderdag 9 mei – Hemelvaart

• 10.00 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD.

Zondag 12 mei

• 09.30 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Fons Burm. M.m.v. koor Amicitia.
  • 09.30 H. Moeder Gods: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD. M.m.v. Kerkkoor.
  • 11.00 H. Martinus: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD. M.m.v. cantor.

Dinsdag 14 mei

Donderdag 16 mei

Zondag 19 mei – Pinksteren

• 09.30 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Gilbert Razon, SVD. Familiezondag. M.m.v. koren Amicitia en Meertenzangertjes.

Maandag 20 mei – Pinksteren en Maria Moeder van de Kerk

• 10.00 OLV ten Hemelopneming: Eucharistieviering. Voorganger: Norbert Schnell

Dinsdag 21 mei

Donderdag 23 mei

Kom langs!

Iedere zondag komen we in onze drie kerken samen om het geloof te vieren. Je bent van harte welkom! Aan de ingang van de kerk staan mensen om iedereen te verwelkomen. Ben je nieuw en weet je niet goed wat je moet doen? Maak je even bij de ingang bekend en we zullen je verder helpen.

Prinsenbeek

OLV ten Hemelopneming
Markt 32, Prinsenbeek
Iedere zondag om 9.30 uur

Princenhage

Heilige Martinus
Haagsemarkt, Breda
Iedere zondag om 11.00 uur

Effen

Moeder Gods
Effenseweg 3, Effen
Iedere zondag om 9.30 uur

Eenmaal per maand hebben we een familiezondag. Op deze zondag worden families uitgenodigd om elkaar te ontmoeten, samen het geloof te delen en samen te vieren. Voor meer informatie over de familiezondag, lees hieronder meer informatie.

Wij vertellen je graag meer

Informatie over vieringen

Onze kerkgemeenschap is een missionaire parochie. Een kerk die relevant is voor de plaatselijke samenleving.

Daarom vinden wij het belangrijk om dingen uit te leggen en achtergrondinformatie te delen. Onze kerk draagt de boodschap van het evangelie uit. Wij nodigen mensen uit om leerling van Jezus te worden en te blijven groeien in het geloof.

Wil je ook misdienaar worden?

Je hebt ze vast wel eens gezien, de misdienaars, jongens en meisjes die de pastor helpen tijdens vieringen in de kerk.
Misschien zou jij het ook wel leuk vinden. Denk er eens over na.

Als je je Eerste Communie hebt gedaan kun je misdienaar worden.
Wij kunnen nog wel wat hulp gebruiken!

Om jezelf aan te melden of meer informatie, neem contact met ons op of vul het contactformulier in.

Meer over de familiezondagen is te vinden op deze pagina.

Ontmoeten, vieren, leren

Elke derde zondag van de maand (behalve tijdens de zomervakantie)nodigen we gezinnen uit om samen te komen(ontmoeten) en samen te vieren en een stukje vorming te ontvangen(leren). Kinderen krijgen in verschillende groepen op eigen niveau catechese net als hun ouders. We trekken samen op, gaan elkaar kennen, doen vriendschappen op, delen samen de vreugde van het geloof. Voor een aantal gezinsleden kan dat betekenen dat zij op enig moment de 1e H. Communie gaan ontvangen of het sacrament van het Vormsel. Uiteraard helpen we hen daarbij met extra voorbereiding. We bereiden dus niet meer voor via aparte projecten zoals dat jarenlang het geval was. Het is de bedoeling om na het ontvangst van het sacrament samen met elkaar te blijven optrekken om die band met Jezus en met elkaar verder te versterken.

Jezus leren kennen

De rode draad die door de familiezondagen loopt is: Jezus, wie is Hij? Wat kan Hij voor jou betekenen? Je bent samen met andere gezinnen op weg om Jezus te leren kennen en je door Hem te laten omarmen. En vooral: een band met Hem krijgen. Hem tot het middelpunt maken van je leven.

Aanmelden voor de familiezondagen met je gehele zin kan door het sturen van een email naar familiezondagen@parochiemariamagdalena.nl.